Noutati :: Media Galaxy a lansat Open Innovation Hub

de Isabela Spataru

[disclaim]Despre Media Galaxy
Media Galaxy este o reţea de 18 magazine de mare suprafaţă, care reflectă pasiunea pentru tehnologie şi pentru dispozitivele care fac accesibilă informaţia şi conexiunea cu ceilalti. Prin generozitatea spaţiului de expunere, peste 2.500 mp pe magazin, cât şi prin selecţia gamei de produse şi branduri, Media Galaxy reprezintă un standard în retailul electro-IT din România. Brandul oferă consumatorului libertatea de a alege dintr-o selecţie de peste 20.000 de produse disponibile într-un singur magazin. Media Galaxy face parte din grupul ALTEX România.[/disclaim]

untitled

Media Galaxy a lansat Open Innovation Hub, o platformă care aduce inovația din segmentul electro-IT în prim plan

Primul eveniment organizat în cadrul platformei relevă concluzii interesante
despre rolul tehnologiei în gastronomie
București, 26 mai 2016 – Media Galaxy, unul dintre cei mai importanţi retaileri electro-IT din România, lansează Open Innovation Hub, o plaformă prin care retailerul își propune să deschidă discuția despre inovație. Platforma este tradusă într-o serie de întâlniri al căror scop este acela de a descoperi noi insight-uri valoroase și de a genera idei care pot duce la inovare în diferite segmente.

„Open Innovation Hub este un proiect Media Galaxy prin care dorim să generăm converație în jurul ideii de inovație în electro-IT. Alături de specialiști, profesioniști din diverse arii de interes, descoperim insight-uri valoroase, identificăm noi nevoi, pe care ulterior le putem adresa prin extinderea gamei de produse cu noi device-uri și gadgeturi pe care aceștia și le doresc.”, spune Carmen Căpitănescu, Marketing Manager Media Galaxy.

Primul eveniment din cadrul platformei, Gourmet Innovators, a fost dedicat rolului tehnologiei în gastronomie și a adus laolaltă pasionați, specialiști, artiști, profesioniști și cunoscători care au purtat o discuție deschisă în jurul acestei teme. Evenimentul a fost organizat în colaborare cu Whirlpool România.

Alături de Media Galaxy, s-au aflat Cristina Mazilu (Publisher Good Food și blogger pe mazilique.ro), Larisa Petrini (Corporate Wellbeing Strategist, Health Coach), Mioara Bolozan (Marketing Manager Whirlpool Romania), Chef FOA, Chef Razvan Alexandru și Victor Iancu (owner Pukka Tukka). Aceștia au discutat, printre altele, despre pasiunea generației millennials pentru aventurile tech culinare, tehnologiile care transformă modul în care gătim și au imaginat bucătăria viitorului.

Reprezentanții D&D Research, prezenți la eveniment, au extras ideile reieșite în urma dezbaterii și au identificat mecanismele care stau la baza inovației și a utilizării tehnologiilor inovatoare.

Unul dintre cele mai importante aspecte dezbătute a făcut referire la limitele pe care inovația le poate atinge în bucătărie. Cei prezenți au fost de acord că încă există foarte mult spațiu de dezvoltare în această direcție, în special  prin prisma faptului că generația millennials caută și integrează inovația în viața de zi cu zi foarte repede. Totodată, transpunerea experienței culinare dinspre oraș spre bucătăria de acasă este un trend printre tineri, pentru care gătitul a devenit o modă. Aceștia sunt pasionați de îmbogățirea bucătăriei cu gadget-uri și văd gastronomia ca o sursă de experiențe intense de viață și ca parte integrantă dintr-un lifestyle complet.

Specialiștii au subliniat faptul că dincolo de rolul funcțional de suport în procesul de gătire, tehnologia modernă permite accesul la oportunitățile unei bucătării profesioniste într-un spațiu mic. Practic, gadget-urile care erau acum cinci ani apanajul chefilor profesioniști au trecut acum în bucătăriile de acasă, permițând „amatorilor entuziaști” să acceseze mai multe procese care până acum erau dificil de realizat.

În ceea ce privește trendurile în acest segment, cei prezenți au notat câteva direcții de dezvoltare interesante. Unul dintre cele mai importante dintre acestea este raționalizarea și responsabilizarea consumului. Mai exact, oamenii adoptă tot mai mult o atitudine sustenabilă și se orientează către aparate cu eficiență energetică, care au o durată mai mare de viată și, în același timp, caută rețete care optimizează consumul. De asemenea, se remarcă dezvoltarea unei culturi a mâncării. Cooking-ul devinde din ce în ce mai frecvent un business, care poate lua forma unui blog de gătit, a unui restaurant cu un specific aparte sau a unui magazin care oferă ingrediente ieșite din comun.

Studiul realizat la fața locului de D&D Research dezvăluie și câțiva facilitatori și bariere în utilizarea inovației, în general, și în zona gastronomică, în special. Astfel, se pare că într-un procent semnificativ este percepută ca o barieră lipsa de informații despre inovații. Pe de altă parte, adoptarea inovațiilor în acest segment este facilitată de percepția conform căreia acestea ne ajută să câștigăm timp pentru noi. Astfel, toți cei prezenți au fost de acord că în bucătărie regăsim un paradox al tehnologiei: dacă în general tehnologia este privită ca principala cauză a deconectării dintre oameni, în bucătărie, aceasta poate să fie cea care ne ajută să petrecem mai mult timp alături de cei dragi.

Concluziile întâlnirii Gourmet Innovators sunt revelatoare și oferă o perspectivă de ansamblu asupra inovațiilor viitorului în segmentul gastronomic.

Acesta este doar primul eveniment dintr-o serie de întâlniri ce urmează să fie organizate de Media Galaxy, pentru a descoperi noi direcții de inovare. Această platfomă vine ca o continuare firească în abordarea brandului de a inspira o reinventare a retailului pentru a răspunde mai bine nevoilor consumatorului modern de azi şi de mâine.

Related Posts

Lasa un comentariu

* Prin utilizarea acestui formular, sunteți de acord cu stocarea și gestionarea datelor dvs. de către acest site web.